Torsdagskveld på biblioteket: Kristine Hardeberg

Kristine T. G. Hardeberg har vokst opp i Oslo og i Trøndelag. Etter mange år utenlands, bor hun nå på Gjøvik, hvor hun jobber som fotograf og formidler. Hun er gift med en Grimstadgutt og de har fire barn.

De uskyldige er hennes første roman. I sentrum for handlingen er Europas eldste barnehjem, Ospedale degli Innocenti, som ligger i Firenze i Italia. Her har uønskede barn blitt levert siden 1400 – tallet. Vi følger to historier: Den ene begynner i Firenze 1857, den andre begynner i Norge i 1995. Boken handler om tilhørighet og familie, at vi hele livet er barn av våre foreldre, på godt og vondt, og om hvor lite vi ofte vet om våre nærmeste. Det aller meste foregår i Firenze, men det er også handling fra en liten bygd i Norge.

Forfatteren vil med ord og bilder gi oss et møte med byen Firenze og Innocenti-barnehjemmet, samt noen av de viktigste temaene boken tar opp.

12 sep 2019