Vi feier Bokåret 2019 – og sammen med fem andre Sørlandsbibliotek inviterer vi til mestermøter der dyktige nasjonale forfattere møter dyktige lokale forfattere.

Gaute Heivoll (født 1978) er fra Finsland utenfor Kristiansand. Hans store gjennombrudd kom med romanen Før jeg brenner ned (2010) som han mottok Brageprisen for. Romanen er filmatisert og er oversatt til en rekke språk. Heivoll har også utgitt flere barne- og ungdomsbøker, dikt og skuespill. I tillegg har han skrevet romaner som Over det kinesiske hav, De fem årstider, De skyldfrie og hans siste roman fra i fjor Sang for sektstiåtte forrædere.

Paal-Helge Haugen (født 1945) er fra Valle i Setesdal og blir regnet som en av sin generasjons fremste lyrikere. Diktsamlingene hans er oversatt til mange språk. I årene 1965-67 var han redaksjonsmedlem i det toneangivende litteraturtidsskriftet PROFIL. Han har vært formann i Statens Filmproduksjonsutvalg og Den norske Forfatterforeningen, og nestformann i Norske Dramatikeres Forbund. I sitt arbeid har han samarbeidet med en rekke nasjonale og internasjonale kunstnere og musikere. For sin litteratur har han mottatt en rekke priser. I 2009 ble han utnevnt til ridder av 1.klasse av Den Kongelige Norske St.Olavs Orden for sin innsats for norsk litteratur- og kulturliv.

Samtaleleder: Hilde Elise S. Bie.

Det vil være gratis billetter til dette arrangementet. Du kan hente dine billetter fra 10. august kl. 10.00

Arrangert med støtte fra Nasjonalbiblioteket og Aust- Agder bibliotek og kulturformidling

17.09.2019
kl. 19.30