Vi feier Bokåret 2019 – og sammen med fem andre Sørlandsbibliotek inviterer vi til mestermøter der dyktige nasjonale forfattere møter dyktige lokale forfattere.

Helene Uri har utgitt en rekke skjønnlitterære romaner for både voksne og barn. Hennes til nå siste roman er Hålke (2016). I tillegg har hun skrevet flere fagbøker innen lingvistikk. Hun er både språkforsker og professor og har doktorgrad i anvendt lingvistikk. Videre har hun vært førsteamanuensis i norsk ved Universitetet i Oslo, og professor i kreativ skriving ved Norsk barnebokinstitutt. Høsten 2018 mottok hun Brageprisen for beste sakprosa med den kritikerroste utgivelsen Hvem sa hva- kvinner, menn og språk.

Birger Emanuelsen kommer fra Tromøy. Han debuterte i 2012 med novellesamlingen For riket er ditt. Boken ble av Dagbladets anmelder trukket frem som en av årets tre beste bøker. For sin første roman, Fra jorden roper blodet, ble han tildelt Ungdommens kritikerpris 2014. Emanuelsen mottok også Sørlandets litteraturpris for denne boken. Forfatterens femte bok med tittel Jeg skal beskytte deg kom i 2018, også den har skapt engasjement.

Samtaleleder: Hilde Elise S. Bie.

Billetter får du ved å trykke deg inn på lenken i arrangementsdetaljene, eller ved å henvende deg i skranken.

Ved ankomst etter kl. 19.00 benyttes inngangen i 1. etasje (mot Oddensenteret).

Arrangert med støtte fra Nasjonalbiblioteket og Aust-Agder bibliotek og kulturformidling

13.01.2019

Billetter: