AVLYST: Lansering av katalogen: Henrik Ibsens og Knut Hamsuns litteratur sett gjennom skulpturene til Nina Sundbye

Teaterforestilling: Liv eller død – Terje Vigen

med Inger Helen Kilsti og Arild Nyborg

Bilde av Inger Helen Kilsti og Arild Nyborg

Inger Helen Kilsti og Arild Nyborg

I dag er det ikke vi, men mennesker fra andre himmelstrøk enn våre som legger ut på farefulle reiser for å berge seg og sin familie. Er det disse menneskene som er vår tids Terje Vigen-er? Muligens har vi i Norge i dag lite til felles med helten og ligner kanskje mer den engelske offiseren enn vi liker å tenke på?

Forestillingen setter fokus på litteratur og dikt som en viktig stemme i dagens samfunnsdebatt. Diktet fremføres i sin helhet, og aktualiserer Ibsens diktning ved å plassere diktet i en kontekst som de fleste kjenner igjen fra dagens nyhetsbilde.

Trommeslager/ perkusjon Arild Nyborg har master/diplom i trommesett fra det Jyske Musikkonservatorium i Århus, og har turnert med Percussionsgruppen Stomp. Han er bosatt i Arendal, og spiller med World Music gruppen Nutopia og improvisasjons gruppen frioms.org. Han driver også plateselskapet Glacier Records.

Inger-Helen Kilsti bor i Grimstad og har skuespillerutdannelse fra Danmark, USA, Sveits og Italia, med spesialisering innen klovning Hun har vært skuespiller i klovneteateret KiSaCo og turnert i Europa og USA. Hun har erfaring som skuespiller og manusutvikler.

Lansering av katalog

ved biblioteksjef Brit Østerud

Arrangør: Grimstad bibliotek med midler fra
Nasjonalbiblioteket