Cover Mons Fuhr

Mons Fuhrs liv og virke

Alf Kjetil Igland vil lese fra boken sin Brukseieren Mons Fuhrs liv og virke, utgitt på Cappelen Damm Akademisk i vår.

Mons Fuhr var før siste verdenskrig en av Grimstads mest innflytelsesrike personer, både som eier av Grimstad Gartneri og som lokalpolitiker. Hans liv hadde eventyrets skjær over seg, men ble også preget av tragedier i familien og det store fallet etter ordførertiden under krigen.  Forfatteren har valgt ut deler av boken som gir innblikk i Mons Fuhrs, aktive, spennende og dramatiske liv.

Alf Kjetil Igland

Alf Kjetil Igland. Foto: Jan Arve Olsen

Alf Kjetil Igland (f. 1949) er cand. philol. og har hatt stillinger og verv i media og akademia. Han er kjent som en god formidler, så denne kvelden blir en gylden anledning til å lytte til spennende hendelser om Mons Fuhr.

05 des 2019