Vi feirer Bokåret 2019 – og sammen med fem andre Sørlandsbibliotek inviterer vi til mestermøter der dyktige nasjonale forfattere møter dyktige lokale forfattere.

Jostein Gaarder ble internasjonal stjerne-forfatter med sin bok Sofies verden. Boka ble solgt i nesten 50 millioner eksemplarer, og ble verdens mest solgte skjønnlitterære bok i 1995. I 2018 utgav han romanen Akkurat passe – en liten fortelling om nesten alt.

Forfatter og bildekunstner Miree Abrahamsen er fra Arendal. Hun debuterte med lyrikksamlingen «Ankeret i apegården» i 1999, og har skrevet flere romaner som har høstet gode kritiker. Denne våren er Miree Abrahamsen aktuell med en ny reisefortelling; Sjamanen i stjerneregn – en reise til Asias sentrum.

Samtaleleder: Hilde Elise S. Bie.

Det vil være billetter til dette arrangementet. Billettene legges ut 2. april kl. 12.00.

Arrangert med støtte fra Nasjonalbiblioteket og Aust-Agder bibliotek og kulturformidling

09.04.2019

Billetter: