Forfatter Brit Bildøen har skrevet romaner, essay, diktsamling og barnebøker. Hun er også oversetter. I 2012 fikk hun P2-lytternes romanpris for Sju dagar i august og hun ble også nominert til Dublin Literary award for samme bok.

Brit Bildøen er Festspilldikter i Bergen under De litterære festspillene i mai 2019.

I høst ga hun ut romanen Tre vegar til havet til strålende kritikker. Vi møter tre fortellinger om tre kvinner. Det handler om raseri og avmakt i møte med byråkratiet, om å stå i adopsjonskø i mange år og få avslag fordi man har blitt for gammel, og å godta hvordan tilværelsen og livet har blitt.

Arrangementet er støttet av Fritt Ord. Ved ankomst etter kl. 19.00 så må inngangen i 1. etasje benyttes.

07.03.2019