Oselia Osuldsen var husjomfru hos familien til Samuel Eyde i Arendal fra rundt 1870 til 1880. Hun etterlot seg over 300 oppskrifter som nå er oppbevart på KUBEN, Aust-Agder Museum og arkiv.

Arkivarene Monika K. Håland og Lise Råna, historiker Fie Skaar Trysnes, fotograf Gerd Corrigan og museolog Anne Klippenvåg Pettersen har valgt ut sine favoritter fra Oselias oppskriftssamling, tilpasset dem til et moderne kjøkken og gitt dem ut i ny kokebok.

Denne formiddagen får du en presentasjon av boken og Oselia, og det blir ikke minst en liten smakebit fra Oselias kokebok.

Påmelding i forkant til Grimstad bibliotek:

telefon: 37250190. Epost: hilde.elise.sakariassen.bie@grimstad.kommune.no

Har du behov for transport? Frivillighetssentralen kan hjelpe. Meld fra om eventuelt transportbehov ved påmelding.

Arrangementet er et samarbeid mellom Den Kulturelle Spaserstokken, Frivilligsentralen og Grimstad bibliotek

12.10.2021