Alf Kjetil Igland om Mons Fuhr

Boken om Mons Fuhr (1873-1953), utkom i 2019. Den er et portrett av en mann som fikk en dominerende plass i Grimstad historie. Han var Norges vinkonge, han bidro sterkt til norsk frøavl, gartneridrift og jordbruk. Men han fikk også en landssvikdom etter krigen.

Boken er skrevet av Alf Kjetil Igland. Han er cand.philol., har jobbet i Fædrelandsvennen, NRK Sørlandet, NLA Mediehøgskolen Gimlekollen og UiA. Som pensjonist er han aktiv som forsker, skribent og sakprosaforfatter.

Velkommen til en lokalhistorisk formiddag på biblioteket!

Sted: Salen

Begrenset antall plasser. Kun åpent for publikum fra Grimstad kommune.

Påmelding i forkant til Grimstad bibliotek: telefon: 37250190 epost: hilde.elise.sakariassen.bie@grimstad.kommune.no

Har du behov for transport? Frivillighetssentralen kan hjelpe. Meld fra om eventuell transportbehov ved påmelding.

Arrangementet er et samarbeid mellom Den Kulturelle Spaserstokken, Frivilligsentralen og Grimstad bibliotek.

Arrangementet er ferdig.

29 apr 2021