Foredrag med Kathrin Pabst!

En personlig fortelling om Tyskland i etterkrigstiden, og hvordan 2. verdenskrig har satt sine spor i oss etterkommere, selv om ingen vil prate om det som har skjedd.

Kan hendelser som har funnet sted for flere generasjoner siden, fortsatt prege livene våre? Kan traumatiske opplevelser på et eller annet vis bli overført til kommende generasjoner uten at de blir fortalt, og hvis ja: hvordan?

Kathrin Pabst bor i Grimstad og er tysk etnolog, konservator og forfatter, med en doktorgrad i etikk. (Hun jobber til daglig med de vanskelige, tabubelagte historiene, og for tiden spesielt med krigens langtidskonsekvenser i et intergenerasjonelt perspektiv.) Når hun holder dette foredraget er hun imidlertid først og fremst privatperson; barnebarn og datter av tyskere som ble drevet på flukt i slutten av 1945, sammen med mer enn 6,5 millioner andre som var bosatt i Tysklands daværende østområder.

Billetter

Har du hørt denne?